سمپاشی هتل ، مسافرخانه و مهمان پذیر ها

سمپاشی هتل

نقش و اهمیت سمپاشی هتل

سلامت و امنیت کارمندان، پرسنل و مهمان های هتل از جمله اهداف اساسی هر هتلی می باشد؛ بنابراین، سمپاشی یک عملیات بسیار حائز اهمیت است که نیاز به توجه ویژه ای دارد. در اینجا ، ما به بررسی اهمیت سمپاشی در هتل، بهترین زمان سمپاشی و راه هایی که می تواند جایگزین عملیات سمپاشی باشد، می پردازیم.

اگر تمایل دارید کمی بیشتر در مورد نحوه و هزینه عملیات سمپاشی هتل بدانید حتماً این مطلب را تا آخر دنبال کنید. همچنین اگر به دنبال یک شرکت سمپاشی معتبر و متخصص هستید قطعاً این مطلب برای شما بسیار مفید خواهد بود.

سمپاشی یک فرآیند نظافتی بسیار مهم است که به فضاهای پیدا و پنهان در یک هتل این امکان را می دهد تا از شیوع انواع بیماری هایی که از حشرات موذی مانند ساس، سوسک، کنه و غیره به انسان منتقل گردد، محفوظ باشد. همچنین، سمپاشی به موقع از آسیب های جدی به اموال هتل نظیر تخت خواب، مبلمان، وسایل چوبی و دیگر دارایی های هتل جلوگیری خواهد کرد.

هتل‌ها به عنوان مکان‌هایی استراتژیک در صنعت گردشگری کشور و ارائه دهنده خدمات رفاهی و پذیرایی، نقش مهمی در رفاه و راحتی مسافران دارند. یکی از جوانب مهم در ارائه خدمات بهتر و افزایش رضایت مهمانان، استفاده از تکنولوژی‌های مدرن در مدیریت و بهینه‌ سازی عملیات هتل می‌باشد. یکی از این تکنولوژی‌ها، سمپاشی یا بهبود فرآیندهای خدماتی به میزان قابل توجهی است که تاثیر مستقیمی بر رضایتمندی مهمانان و تثبیت جایگاه  هتل خواهد داشت.

بهترین زمان برای شروع عملیات سمپاشی هتل

طبیعی است که عملیات سمپاشی باید بصورت دوره ای و منظم انجام شود، ولی بطور کل این عملیات می تواند از لحظه دیدن یک سوسک در حمام یا آشپزخانه و یا تعدادی ساس در تخت خواب آغاز گردد. توجه داشته باشید که شما به عنوان مالک یا مدیر هتل یه هیچ وجه دوست ندارید که مهمان شما از هتل خاطره بدی در ذهن خود داشته باشد. در این فضای رقابتی شدید که همگان به دنبال رضایت مشتریان خود هستند، حضور یک سوسک یا ساس به تنهایی می تواند تجارت شما را به نابودی بکشاند.

سمپاشی هتل توسط شرکت معجزه

هتل مجموعه ای از تعداد زیادی اتاق است که هرکدام دارای حمام و دست شویی مختص خود هستند. معمولا این اتاق گرم و مرطوب بوده که فضای بسیار مناسبی برای حضور و تولید مثل انواع حشرات موذی است. پس در هتل ها بر خلاف آپارتمان های مسکونی شما فقط با یک مدل حشره مزاحم طرف نیستید، به خاطر نوع فضا و اتمسفر هتل، حشرات موذی زیادی می توانند زندگی و تولید مثل کنند.

به طور معمول فضای آشپزخانه و غذاخوری هتل ها به صورت مداوم دارای آب، غذا، رطوبت و درجه حرارت بالاست.
برای همین آفات به راحتی می توانند در محیط های این چنینی به زندگی و تکثیر بپردازند. اهمیت بهداشت در این بخش از هتل باعث شده که مدام بازرسی هایی توسط بازرسان صورت گیرد. برای همین به منظور جلوگیری از دریافت اخطار نیاز است که به صورت جدی به بهداشت بخش  آشپزخانه و غذا خوری هتل توجه ویژه شود.

گاهی هم برخی از مسافرها بر روی لباس یا در درون چمدان های خود به صورت ناخواسته آفاتی را به همراه خواهند داشت.  حشراتی که از این طریق وارد هتل و یک اتاق می شوند به راحتی زمینه آلودگی کل هتل را بعد از مدتی کوتاه فراهم می کنند.

حشرات موذی و سایر آفات به راحتی می توانند در بخش های مختلفی از هتل سکونت پیدا کنند. به طور کلی بخش های مختلفی مثل درز ها و شکاف ها، محیط مناسبی برای لانه کردن حشرات مختلف در هتل ها به شمار می روند. در واقع هر محیط کوچک و تاریکی می تواند یک محیط ایده آل برای رشد حشرات و آفات باشد. در واقع هتل ها اماکن بسیار ایده آل برای زندگی، تغذیه و تکثیر انواع حشرات موذی هستند بنابراین رعایت نکردن بهداشت، انبار کردن مبلمان چوبی و نگهداری وسایل کهنه باعث می شود به راحتی حشرات و جوندگان در این محیط رشد و نمو پیدا کنند.

 پس متوجه شدید که سمپاشی هر یک از مراکز اقامتی و هتل ها باید بر اساس اصول مشخصی انجام گیرد، شناسایی حشرات، استفاده صحیح از سموم و توجه به میزان یا دز مصرفی سم، نقش مهمی در از بین بردن این حشرات موذی دارد. فرآیند سمپاشی هتل به دلیل حساس بودن باید زیر نظر یک شرکت سمپاشی خبره و متخصص انجام گردد. سمپاشی هتل ها به صورت فردی و بدون در اختیار داشتن اطلاعات مناسب نباید انجام گردد. این موضوع می تواند نقش مهمی در افزایش احتمالی حشرات و نیز افزایش مقاومت آنها در برابر سموم را داشته باشد. از طرفی دیگر رعایت پروتکل های مهم از جمله عدم حضور کودکان یا زنان باردار حین سمپاشی بسیار حائز اهمیت است.

مراحل سمپاشی هتل

در صورتی که تمایل دارید عملیات سمپاشی هتل خود را به یک تیم حرفه ای و متخصص واگذار کنید، فقط کافی است مراحل زیر را طی کنید:

  1. با شرکت سمپاشی معجزه تماس بگیرید و یا سفارش خود را به صورت آنلاین ثبت کنید.
  2. در اولین فرصت یک تیم متخصص و حرفه ای به هتل شما اعزام خواهد شد.
  3. تمام بخش های هتل توسط تیم اعزامی شرکت سمپاشی معجزه مورد بررسی قرار خواهند گرفت.
  4. پس از بررسی فضاهای مختلف در نهایت هزینه سمپاشی هتل برآورد خواهد شد.
  5. در اولین زمان عملیات سمپاشی هتل توسط تیمی مجرب انجام خواهد شد.
  6. بسته به نیاز، بهترین سموم شیمیایی به منظور سمپاشی هتل به کار برده می شود.
  7. بعد از سمپاشی که در سریع ترین زمان ممکن انجام خواهد شد شما می توانید فعالیت هتل را از سر بگیرید.

محاسبه هزینه و قیمت سمپاشی هتل

قیمت سمپاشی به فاکتورهای متعددی بستگی دارد که برخی از این فاکتور ها عبارتند از :

  • نوع آفت (سوسک، ساس، کنه و …)
  • تعدا و مساحت هر طبقه
  • تعداد سوئیت ها
  • تعداد دستشویی و حمام ها
  • مساحت آشپزخانه
  • مساحت  استخر و سونا (در صورت وجود)
  • میزان آلودگی حشرات موذی
  • نوع و کیفیت سموم
  • تعداد نفرات متخصص برای انجام عملیات
  • تعداد تکرار عملیات سمپاشی
  • موقعیت مکانی هتل مورد نظر

نتیجه گیری

چه راهکارهایی برای جلوگیری از نفود دوباره حشرات و آفات در هتل وجود دارد ؟

  1. بصورت دوره ای و در زمان های مشخص شده اقدام به سمپاشی هتل کنید.
  2. توجه ویژه ای نسبت به نظافت بخش های مختلف هتل داشته باشید.
  3. درب ها و پنجره ها را با توری یا موانع این چنینی بپوشانید تا حشرات موذی امکان ورود به داخل هتل را نداشته باشند.
  4. همواره فاضلاب هتل را تمیز نگه دارید. چرا که سوسک ها به راحتی از راه فاضلاب به بخش های مختلف هتل راه پیدا می کنند.
  5. خالی کردن و نظافت به موقع سطل های زباله که منبعی مهم برای رشد و تکثیر حشرات و آفات مختلف هستند.
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس مستقیم با کارشناس