بعد از سمپاشی ساس چه باید کرد ؟

بعد از سمپاشی ساس

بعد از سمپاشی ساس چه باید کرد ؟ با نکات و اقداماتی که بعد از سمپاشی ساس باید انجام دهید آشنا شوید و با آگاهی و پیروی از این موارد این اطمینان را کسب کنید که بتوانید تا حد امکان اثرات سمپاشی را مؤثر تر و ماندگار تر نمائید، پس تا انتهای این مطلب در شرکت سمپاشی معجزه با ما همراه باشید !

پس از سمپاشی ساس چه اتفاقاتی می افتد ؟!

قبل اینکه ببینیم بعد از سمپاشی ساس ها چه نکات و اقداماتی را باید انجام بدهیم، بیائید تا ببینیم اصلا پس از سمپاشی ساس، چه اتفاقاتی رخ خواهد داد !

  • کشته شدن ساس ها: هدف اصلی سمپاشی، از بین بردن ساس ها است. سموم مورد استفاده برای سمپاشی ساس ها، سیستم عصبی آنها را مختل کرده و باعث مرگ آنها می‌شوند.
  • مرگ تخم ساس ها: برخی از سموم می‌توانند تخم ساس ها را نیز از بین ببرند. با این حال، همه سموم این خاصیت را ندارند و ممکن است برای از بین بردن کامل تخم ساس ها نیاز به سمپاشی مجدد باشد.
  • بیرون آمدن ساس ها از مخفیگاه ها: ساس ها موجوداتی مخفی کار هستند و در طول روز در شکاف ها و درزها پنهان می‌شوند. پس از سمپاشی، ساس ها ممکن است از مخفیگاه های خود بیرون آمده و در معرض دید قرار بگیرند. اما نترسید ! این موضوع نشانه خوبی است.
  • مشاهده لاشه ساس ها: چند روز پس از سمپاشی، ممکن است لاشه ساس ها را در مکان های مختلف ببینید. این امر نشان دهنده از بین رفتن ساس ها است.
  • بهبود علائم: اگر قبل از سمپاشی علائم نیش ساس را تجربه می‌کردید، بعد از سمپاشی باید این علائم به تدریج بهبود یابند.

لازم به ذکر است : این اتفاقات به نوع سم، شدت آلودگی و روش انجام سمپاشی بستگی دارد.

 

7 نکته مهم که بعد از سمپاشی ساس باید بدانید

به طور معمول با توجه به سم مورد استفاده و روش سمپاشی ساس، کارشناساس شرکت سمپاشی ساس می بایست ” بعد از سمپاشی ” به شما در رابطه با نکات زیر راهنمایی های لازم را ارئه دهند :

  1. برای ورود مجدد به منزل یا محل سمپاشی شده چه مدت باید صبر کنید
  2. پس از داخل شدن به محل، چه مدت اقدام به تهویه هوا کنید
  3. چگونگی شستشو و خشک کردن پرده، ملحفه، لباس و مواردی که باید شسته و خشک شوند.
  4. چه زمانی می توان محل را جارو برقی کشید
  5. چه زمانی میتوان با شوینده های مایع اقدام به نظافت محل نمود
  6. اگر بعد از سمپاشی ساس باز هم ساس مشاهده شد چه باید کرد
  7. چگونه از احتمال بازگشت ساس ها بعد از سمپاشی میتوان جلوگیری کرد

 

بعد از سمپاشی ساس چه زمانی به خانه برگردیم

24 الی 48 ساعت بعد از سمپاسی ساس کافیست تا بتوانید با خیال راحت به منزل یا محل سمپاشی شده برگرشته و ساکن شوید.

برگشت به خانه بعد از سمپاشی ساس

  • همچنین در صورت تشخیص کارشناس سمپاشی بعضا در مواقع لزوم این زمان می تواند کاهش نیز بیابد.

 

بعد از سمپاشی ساس چطور محل را تهویه کنیم

بعد از سمپاشی و بازگشت به محل، می بایست محل را تهویه نمائید. ترجیحا برای ورود در ساعات اولیه از ماسک استفاده نمائید و در ابتدا با باز کردن درب و پنجره های موجود در محل اجازه تهویه هوا را بدهید و و مجددا حداقل بری ۱۵ الی ۳۰ دقیقه محل را ترک نمائید.

تهویه هوا بعد از سمپاشی ساس

 

بعد از سمپاشی چه چیزهایی را بشوییم

در روش سمپاشی ساس توسط سموم مایع نیاز است تا مواردی را بعد از سمپاشی بشوئید اما نیاز به شستشوی همه چیز نیست ! معمولا شستن ملحفه، رو تختی‌ ، پرده و لباس های شما جز این موارد می باشد. توجه داشته باشید با توجه به نوع البسه و… ، ابتدا مواردی که باید شستشو شوند را جدا سازی کنید  ( این کار به این دلیل است که چون شستشو می بایست در حرارت بالا انجام و در حرارت بالا نیز خشک شود البسه و دیگر موارد آسیب نبینند )

شستشو بعد از سمپاشی ساس

  • شستشو با دمای بالای آب و خشک کردن با حرارت بالا به شما این اطمینان را میدهد تا اگر تخم ساسی باقی مانده باشد از بین برود.

 

چه زمانی جارو برقی بکشیم

بدون شک بعد از سمپاشی ساس دوست ندارید ساس های مرده را در اتاق یا روی تخت خود ببینید، بنابراین اولین کاری که انجام می دهید جارو برقی کشیدن است. جارو برقی در این زمان بهترین دوست شماست و می توانید تا جایی که می خواهید، جارو برقی بکشید !

استفاده از جارو برقی بعد از سمپاشی ساس

شلنگ جارو برقی را بردارید و با لبه‌ های تشک‌ شروع کنید ( ساس ها روی لبه های بالا و پایین تشک یافت خواهند شد ) و ساس‌ های مرده را بمکید. سپس زیر تخت ، بین اتصالات کفی تخت را هم جارو بکشید. همچنین می توانید کف و اطراف قرنیز ها را نیز جارو برقی بکشید.

نکته : در نواحی که گرد سمپاشی یا طعمه ساس پخش یا جایگذاری شده است را باید به طور کامل به حال خود رها کنید و از جارو برقی کشیدن در روزهای اولیه خود داری کنید ! با جارو کشیدن در مناطق باعث خواهید شد تا ماندگاری سموم کاهش پیدا کند

 

چه زمانی میتوان از شوینده های مایع برای نظافت استفاده کرد

بعد از سمپاشی ساس در صورتی که از سموم مایع استفاده شده باشد مهم‌ ترین نکته‌ ای که باید به خاطر داشته باشید این است که تا زمانی که کارشناس سمپاشی مشخص و به شما اعلام خواهد کرد از هیچ روش تمیز کردن مرطوبی بر روی قرنیز ها، تخت‌ میزهای کنار تخت و… نباید استفاده کنید. معمولا این مدت میتواند بین 4 تا 8 هفته باشد و شرایط مختلفی از جمله سم مورد استفاده و ضمانت شرکت سمپاشی بستگی دارد.

روش‌ های تمیز کردن مرطوب مانند استفاده از دستمال‌ های مرطوب یا اسپری و پاک‌ کننده های چندکاره و …، می تواند باقی‌ مانده‌ های شیمیایی را پاک کند و محافظت سطوح را در برابر ورود مجدد ساس‌ تضعیف کند. بنابراین در این مدت برای نظافت و گردگیری از روش های خشک شویی استفاده کنید.

استافده از شوینده های مایع بعد از سمپاشی

در دو هفته اول بعد از سمپاشی ساس، برای نظافت حداقل 20 سانتیمتر از لبه دیوارها فاصله بگیرید. همچنین می توانید این قانون را هنگام پاک کردن میزها نیز اعمال کنید و حدود 20 سانتیمتر از دیوار پشتی را دست نخورده نگه دارید. با انجام این کار، باقیمانده سموم را در محبوب ترین مسیرهایی که اکثر حشرات، از جمله ساس ها در هنگام گردش در سراسر خانه طی می کنند، حفظ می کنید.

8 هفته بعد از سمپاشی ساس، می‌توانید تمام روش‌های تمیز کردن معمولی خود را بدون احتیاط در همه جای منزل از سر بگیرید. معمولا سموم شیمیایی، در مکان های بسیار مهم و البته جا مانده از نظافت های متداول مانند، بین چین های بالای پرده ، قاب پنجره ها، بین کشو های کمد، پایین مبلمان و از این دست باقی می مانند و کار خود را انجام خواهند داد.

 

بعد از سمپاشی اگر باز هم ساس دیدید نترسید !

در روش سمپاشی مایع پس از سمپاشی ساس، انتظار داشته باشید که بین چهار تا شش هفته تا از بین رفتن کامل ساس طول بکشید. همچنین ممکن است در طول این زمان ساس های مردۀ بیشتری را پیدا کنید، اما نترسید ! این یک نشانۀ خوب از کارآمد بودن سمپاشی است.

دیدن مجدد ساس بعد از سمپاشی

در روش سمپاشی ساس با گاز معمولا بلافاصله بعد از سمپاشی ساس ها و تخم هایشان از بین خواهند رفت

 

برای جلوگیری از بازگشت ساس ها بعد از سمپاشی چه کار باید کرد

جلوگیری از بازگشت ساس

  • به دستور العمل های سمپاشگرتان توجه کنید: بعد از سمپاشی ساس و بسته به روش سمپاشی شده، سمپاشگر دستور العمل هایی را ارائه خواهد کرد که به آنها توجه داشته باشید.
  • محل زندگی خود را تمیز نگه دارید: به تمیز کردن و جارو برقی کشیدن منظم محل زندگی خود ادامه دهید تا از بازگشت ساس ها جلوگیری کنید.
  • مبلمان و تشک ها را با کاور بپوشانید: کاورهای ضد آب می توانند به جلوگیری از پنهان شدن ساس ها در مبلمان و تشک ها کمک کنند.
  • از خرید مبلمان ، تخت و تشک های دست دوم تا حد امکان خودداری کنید: ساس ها می توانند به راحتی از طریق مبلمان و تشک های دست دوم دوباره به محل زندگی شما منتقل شوند.
  • در صورت سفر، مراقب باشید: اگر اهل سفر هستید، بعد از بازگشت از سفر، چمدان و لباس های خود را قبل از ورود به خانه به دقت بررسی کنید.
  • مراقب علائم باشید: به طور مرتب نشانه های وجود یا عدم ساس ها مانند حشرات مرده یا زنده، پوسته و تخم های آنها را در جاهایی که قبلا بوده اند و نقاط دور از چشم بررسی کنید و اگر هر یک از این علائم را مشاهده کردید، با سمپاشگر خود تماس بگیرید و موضوع را مطرح کنید. در برخی موارد، ممکن است برای از بین بردن کامل ساس ها نیاز به سمپاشی مجدد باشد. این امر به خصوص در مواردی که آلودگی شدید باشد یا از سمی استفاده شده باشد که خاصیت کشتن تخم ساس ها را نداشته باشد، صادق است.

 

نتیجه گیری و جمع بندی

در این مطلب با هدف اینکه اطمینان پیدا کنید از اینکه ساس ها به طور کامل از بین رفته اند و از بازگشت آنها جلوگیری شود نکاتی را که باید پس از سمپاشی ساس رعایت کنید به شما گفتیم و رعایت این نکات به شما کمک می کند تا از بازگشت ساس ها به منزل خود جلوگیری کنید و از خوابی آرام و بدون نگرانی لذت ببرید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 4 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس مستقیم با کارشناس