ساس از چی بدش میاد

ساس از چی بدش میاد

در این مطلب از دانشنامه شرکت سمپاشی معجزه، به بررسی انواع چیزهایی که ساس ها از آنها متنفرند، چرایی آنها از این تنفر و از همه مهم تر اینکه چگونه می توانید از این دانش به نفع خود استفاده کنید را بررسی میکنیم.

اگر شما هم به دنبال یافتن پاسخی کامل، برای این سوال متداول که ” ساس از چی بدش میاد “ هستید تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

خلاص شدن از شر ساس چقدر سخت است؟

خلاص شدن از شر ساس می تواند کاری دشوار و زمان بر باشد. ساس ها آفات جان سخت و مقاومی هستند که می توانند در محیط های مختلف زنده بمانند و به سرعت تولید مثل کنند. آنها همچنین می توانند در فضاهای کوچک و دور از چشم نیز پنهان شوند و به همین دلیل پیدا کردن و از بین بردن ساس ها کار را دشوار می کند.

بهترین راه برای خلاص شدن از شر ساس استفاده از ترکیبی از روش های کنترل این آفت از جمله سمپاشی ساس، یافتن و حذف فیزیکی ساس ها، از بین بردن ساس ها با حرارت، و سمپاشی ساس با گاز است و انجام هر کدام از این روش ها به تنهایی ممکن است به طور کامل منجر به ریشه کنی ساس نشود.

  • روش سمپاشی شیمیایی می تواند در از بین بردن ساس موثر باشد، اما ممکن است تمام تخم ها را از بین نبرد.
  • یافتن و حذف فیزیکی ساس زمان بر است و ممکن است دشوار باشد، زیرا ساس ها می توانند در انواع فضاهای کوچک پنهان شوند.
  • استفاده از حرارت هم روشی مؤثر برای از بین بردن ساس‌ها است اما ممکن است گران باشد و در همه مناطق نیز در دسترس نباشد.
  • سمپاشی ساس با گاز هم بدون شک یکی از موثرترین روش ها برای از بین بردن ساس است اما همانند روش حرارتی هم قیمت بالایی دارد و هم ممکن است در همه موارد قابل اجرا  نباشد

بنابراین یادآوری میکنیم که موثرترین راه برای خلاص شدن از شر ساس با شناسایی میزان دقیق آفت زدگی استفاده از روش های ترکیبی است. یک کارشناس و یا شرکت متخصص در زمینه سمپاشی می تواند به شما کمک کند تا بهترین روش ها را برای وضعیتی که در آن هستید انتخاب کنید.

ساس از چی بدش میاد

ساس ها از چه چیزهایی بیشتر متنفرند ؟

نور

نور و روشنایی ضد ساس

ساس ها در شب ها فعالیت میکنند و عاشق تاریکی هستند، به این معنی که از نور اجتناب می کنند. برای دور نگه داشتن ساس ها، سعی کنید در اتاق هایی که مشکوک به آلوده بودن ساس می باشد از روشنایی و نور بیشتری استفاده کنید.

نور خورشید می تواند یک عامل بازدارنده برای ساس باشد، باز کردن پرده ها در طول روز و تابش نور خورشید می تواند به جلوگیری از شیوع و ظهور ساس کمک کند.

علاوه بر این، استفاده از نور ماوراء بنفش برای مناطقی که ممکن است دچار ساس زدگی شده باشند می تواند به از بین بردن ساس کمک کند.

 

دما

ساس‌ها از دمای شدید چه گرم و چه سرد متنفرند. دمای زیر 0 درجه سانتیگراد می تواند باعث مرگ ساس شود، بنابراین اگر می خواهید از دما برای دور نگه داشتن ساس استفاده کنید، راه بهتر بالا بردن حرارت است. بنابراین میتوانید وسایل یا جاهایی که ممکن است محل اختفای ساس ها در خانه شما باشد و به ساس آلوده شده باشند را به دمای بالای 34 درجه سانتیگراد رسانده و حرارت دهید.

از بین بردن ساس با حرارت

به طور مثال خودتان میتوانید اقدام به شستشوی پتو، بالش، پرده ها و… در آبی با دمای بالا نمائید و یا از بخار شوی ها برای تشک، مبل و امثال این موارد استفاده کنید. لازم به ذکر است برای از بین بردن ساس ها به صورت تخصص و موثر با این روش حتما می بایست توسط شرکت های سمپاشی و کنترل آفات و با تجهیزات حرفه ای مانند فوگر های حرارتی انجام شود.

آفت کش های موثر روی ساس

انواع مختلف و خاصی از آفت کش ها مانند پیرترین ها، پیرتروئیدها و روغن چریش ( Neem oil ) می توانند برای از بین بردن و دفع ساس استفاده شوند. با این حال، استفاده صحیح و انتخاب یک آفت کش مناسب و استاندارد بسیار مهم است، زیرا برخی از آنها می توانند بر عکس هم عمل کنند و حتی ساس را جذب کنند !

برخی از بهترین آفت‌کش‌ هایی که ساس‌ ها از آن‌ها بیشترین نفرت را دارند را در ادامه آورده ایم:

  • آفت کش های مبتنی بر پیرِترین : پیرِترین یک حشره کش است که از گل داوودی به دست می آید و می توان از آن برای از بین بردن ساس استفاده کرد. ( اطلاعات بیشتر راجع به این حشره کش را در اینجا میتوانید بخوانید )
  • آفت‌کش‌های چریش: آفت‌کش‌های مبتنی بر چریش در برابر ساس مؤثر است و می‌توان آن را با خیال راحت در خانه‌ها استفاده کرد.
  • آفت کش مبتنی بر پرمترین: پرمترین یک آفت کش مصنوعی است که برای از بین بردن ساس استفاده می شود.
  • خاک دیاتومه: این خاک حاصل یک فعل و انفعال و ماده طبیعی است که از بقایای فسیل شده موجودات کوچک آبزی ساخته شده است. می توان از آن برای از بین بردن ساس ها استفاده کرد.

رایحه ها

ساس ها به بوهای خاصی بسیار حساس هستند و این رایحه ها کاملاً ساس ها را تحقیر و دفع می کنند. بنابراین برای دفع ساس ها می توانید از رایحه هایی که در ادامه معرفی شده است استفاده کنید.

نعناع فلفلی

نعناع فلفلی برای دفع با ساس ها

نعناع یک ماده دافع حشرات طبیعی است که می توان از آن برای دفع ساس استفاده کرد. مشخص شده است که رایحه قوی و نعناع اسانس نعناع یک عامل بازدارنده موثر در برابر ساس است و می تواند به دفع آنها از منطقه کمک کند.

اسطوخودوس

گیاه اسطوخودوس برای دفع ساس

اسطوخودوس یک دافع حشرات طبیعی است که می توان از آن برای دفع ساس استفاده کرد. رایحه شیرین و گلی اسانس اسطوخودوس می تواند به دور نگه داشتن ساس کمک کند و همچنین عطر دلپذیری را ارائه می دهد.

دارچین

دارچین برای از بین بردن ساس

دارچین یکی دیگر از دافع حشرات طبیعی است که می توان از آن برای دفع ساس استفاده کرد. رایحه گرم و تند دارچین برای دفع ساس ها و جلوگیری از هجوم آن ها به یک منطقه خاص شناخته شده است.

الکل

تاثیر الکل روی ساس

الکل به دلیل بوی متمایز و نامطبوعش یک دافع موثر برای ساس است زیرا ساس از بوی الکل متنفر است، همچنین الکل در از بین بردن لاروها و تخم های ساس نیز موثر است.شما میتوانید مقداری از الکل را در یک بطری اسپری دار بریزید و در قسمت هایی مانند چارچوب تخت، تاج تختخواب، تشک و هر مبلمانی را که نزدیک تخت است و یا در صورت مشاهده ساس به طور مستقیم روی آن بپاشید.

اسپری الکل برای دفع ساس

با این حال، الکل در تمامی موارد کاربرد ندارد و یک گرفتاری هم دارد، استفاده از الکل به تنهایی برای خلاص شدن از شر ساس ها کافی نیست زیرا این کار در رابطه با ساس های پنهان شده در منزل شما کاربرد ندارد و این عزیزان میتوانند به راحتی از آن جان سالم به در ببرند !

همچنین در صورتی که از الکل برای دفع ساس در روی پوست خود قصد دارید تا استفاده کنید، این کار هر شب  توصیه نمی شود زیرا می تواند باعث خشکی و قرمزی پوست شود و بالقوه سمی است.

فلفل سیاه

فلفل سیاه برای دفع ساس

فلفل سیاه یکی دیگر از دافع حشرات طبیعی است که می توان از آن برای دفع ساس استفاده کرد. رایحه تند و تند فلفل سیاه می تواند به دور نگه داشتن ساس کمک کند و در صورت استفاده در یک منطقه به یک عامل بازدارنده موثر تبدیل شود.

روغن درخت چای

روغن طبیعی ضد ساس

روغن درخت چای یک دافع حشرات طبیعی است که می توان از آن برای دفع ساس استفاده کرد. رایحه خنک کننده و دارویی روغن درخت چای یک دافع موثر در برابر ساس است و می تواند به دور نگه داشتن آنها از منطقه کمک کند.

روغن چریش

روغن چریش ضد ساس mojezee.com

روغن چریش یکی دیگر از دافع حشرات طبیعی است که می توان از آن برای دفع ساس استفاده کرد. رایحه قوی و چوبی روغن چریش برای دفع ساس ها و جلوگیری از هجوم آنها به منطقه شناخته شده است.

لیمو

لیمو برای دفع ساس

لیمو یکی دیگر از دافع حشرات طبیعی است که می توان از آن برای دفع ساس استفاده کرد. رایحه ترش و مرکباتی لیمو یک عامل بازدارنده موثر برای ساس است و می تواند به دور نگه داشتن آنها کمک کند.

روغن پرتقال خونی

پرتقال خونی یک میوه ضد ساس

روغن پرتقال خونی یک راه حل بسیار موثر برای رفع مشکلات ناشی از ساس است. می توان از آن به روش های مختلفی استفاده کرد، مانند اسپری کردن آن بر روی سطوح و استفاده مستقیم از آن روی ساس. ممکن است مدتی طول بکشد تا اثرگذار شود، اما در نهایت ارزش آن را دارد

اکالیپتوس

اکالیپتوس دفع کننده ساس

اکالیپتوس یکی دیگر از دافع حشرات طبیعی است که می توان از آن برای دفع ساس استفاده کرد. رایحه تند و کافور اکالیپتوس می تواند به دور نگه داشتن ساس کمک کند و آن را به یک عامل بازدارنده موثر در هنگام استفاده در یک منطقه تبدیل می کند.

درخت اکالیپتوس و جوانه ها

علف لیمو

دافع طبیعی برای ساس

رایحه قوی و مرکباتی علف لیمو از ساس ها جلوگیری می کند و در نقاطی که استفاده و پخش شود از نفوذ ساس محافظت می کند.

گیاه بادرنجبویه

بادرنجبویه یکی دیگر از دافعین طبیعی حشرات است که می توان از آن برای دفع ساس نیز استفاده کرد.

رعایت نظم

مهم است که به یاد داشته باشید که محیط زندگی خود را تمیز نگهداشته و اقلامی مانند تشک، ملافه، مبلمان و از این دست را همواره بررسی کنید و هر گونه به هم ریختگی در خانه را تمیز کنید، زیرا ساس ها عاشق بی نظمی هستند و به راحتی جذب این مناطق می شوند.

افسانه هایی در مورد ساس ها !

افسانه ها و باورهای غلط زیادی در مورد ساس وجود دارد، و دانستن اینکه چه چیزی را باید باور کرد ممکن است دشوار باشد. در ادامه برخی از رایج ترین افسانه ها در مورد ساس ها و حقیقت پشت آنها آورده شده است.

  • ساس فقط در مکان های کثیف یافت می شود : این یک تصور غلط رایج است، اما درست نیست. ساس را می توان در هر نوع خانه ای، صرف نظر از تمیزی، یافت. آنها جذب گرما و دی اکسید کربن تولید شده توسط انسان و حیوانات می شوند، نه کثیفی یا آشفتگی.
  • ساس فقط در شب بیرون می آید : ساس ها شب زنده داری هستند، به این معنی که بیشتر در شب فعال هستند. با این حال، آنها می توانند در طول روز بیرون بیایند، به خصوص زمانی که به دنبال غذا هستند.
  • ساس ها می توانند پرواز کنند : ساس ها بال ندارند و نمی توانند پرواز کنند. آنها می توانند روی دیوارها و سقف ها بخزند، اما نمی توانند پرواز کنند.
  • ساس ها می توانند بپرند : ساس توانایی پریدن را ندارد. آنها به سرعت می خزند و می توانند به سطوح بچسبند، اما نمی توانند بپرند.
  • ساس فقط از انسان تغذیه می کند : ساس از هر حیوان خون گرمی از جمله انسان، گربه، سگ، پرندگان و جوندگان تغذیه می کند.
  • نیش ساس همیشه خارش دار و دردناک است : واکنش همه به گزش ساس یکسان نیست. برخی از افراد ممکن است خارش و درد شدید را تجربه کنند، در حالی که برخی دیگر ممکن است اصلا متوجه چیزی نشوند.

سوالات متداول در مورد آنچه ساس ها از آن متنفرند

در زیر سوالات متداول به همراه پاسخ آنها را درباره مواردی که ساس ها از آن بدشان می آید را آورده ایم

ساس از چه چیزی متنفر است؟

ساس ها از نور، دمای شدید، آفت کش ها و رایحۀ عطرهای خاص متنفرند.

ساس از چه نوع نوری متنفر است؟

ساس ها شبانه هستند، بنابراین از نور اجتناب می کنند. استفاده از نورهای روشن در اتاق هایی که مشکوک به آلودگی هستند می تواند کمک کننده باشد.

ساس از چه دمایی متنفر است؟

ساس ها از دمای شدید، چه گرم و چه سرد متنفرند.

چه نوع حشره کش هایی برای از بین بردن ساس موثرند؟

حشره کش های مبتنی بر پیرترین، بر پایه چریش، بر پایه پرمترین، خاک دیاتومه و حرارت را می‌توان برای دفع ساس استفاده کرد.

ساس ها از چه رایحه هایی بدشون میاد؟

ساس‌ از نعناع، ​​اسطوخودوس، دارچین، الکل مالیدنی، فلفل سیاه، روغن درخت چای، روغن چریش، لیمو، روغن پرتقال خونی و اکالیپتوس متنفر است.

نتیجه گیری

حال که متوجه شدید ساس از چی بدش میاد، می توانید از این دانش به نفع خود استفاده و خانه خود را از این آفات دور نگه دارید. سعی کنید از دما، روشنایی محیط به کمک نورهای طبیعی و مصنوعی و یک حشره کش استاندارد خانگی برای دور نگه داشتن و از بین بردن ساس استفاده کنید.

علاوه بر این، استفاده از مواد دافع طبیعی مانند نعناع، ​​اسطوخودوس، دارچین و اکالیپتوس می تواند به دفع ساس و دور نگه داشتن آنها از خانه شما کمک کند. مالیدن الکل و فلفل سیاه همچنین می تواند برای دفع ساس استفاده شود، در حالی که از روغن چریش، لیمو و روغن پرتقال خون می توان برای از بین بردن ساس ها نیز استفاده کرد.

در نهایت، به خاطر داشته باشید که ساس می تواند از هر حیوان خون گرمی تغذیه کند، نه فقط انسان ! پس اگر یک حیوان خانگی دارید به آن نیز دقت داشته باشید

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 7 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس مستقیم با کارشناس