سمپاشی رستوران – کافه و…

سمپاشی رستوران

مفهوم سمپاشی به عنوان یک راهبرد اساسی برای تغییر و بهینه سازی رستوران‌ها نمایان می شود این مطلب به بررسی چگونگی مدیریت چالش‌ها و بهره‌مندی از فرصت‌های سمپاشی در جهت جلب رضایت همه جانبه مشتریان و ارتقاء سطح کیفی در صنعت غذا می‌پردازد.

اهمیت سمپاشی رستوران

در عصری که رقابت در صنعت رستوران‌ داری به اوج خود رسیده، رعایت استاندارد ها و پرتوکل های بهداشتی در محیط رستوران از اهمیت بالایی برخوردار است و باید از نفوذ حشرات و آفت ها به این محیط حساس جلوگیری کرد و یکی از نگرانی های اصلی صاحبان رستوران، فست فود و کلیه مراکز تهیه غذا، مشاهده سوسک، ساس و دیگر آفات در این محیط میباشد. بنابراین سمپاشی رستوران از چند منظر مختلف بسیار حائز اهمیت است.

وقتی که شما به همراه خانواده و یا با جمعی از دوستان به یک رستوران شیک و گران قیمت برای صرف شام و دور هم بودن تشریف می برید، به هیچ عنوان تمایل دیدن یک سوسک درشت فاضلابی را در اطراف خود ندارید و وجود ناچیز یک سوسک و یا دیگر حشرات مزاحم می تواند کاملا شب رویایی شما را از بین ببرد و شما بعد از داشتن چنین تجربه ای دیگر پا به آن رستوران نخواهید گذاشت و تجربه خود را به دیگران هم منتقل خواهید کرد. پس متوجه شدید که چقدر سمپاشی رستوران اهمیت دارد.گر چه که شما فقط در سالن نشسته و از پس صحنه هیچ اطلاعی ندارید (همان بهتر که اطلاع نداشته باشید).

فیلم کرم و سوسک در رستوان

یکی از این موارد جذب و کسب رضایت مشتریان است. رضایت یک مشتری باعث جذب مشتریان جدید خواهد شد و همچنین بلعکس. پس مشتری باید راضی نگه داشته شود. رضایت مشتری در کیفیت غذا و تمیزی محیط رستوران است.

مورد دیگر رقبا و فضای بسیار رقابتی در صنعت غذا ست. مانند مثالی که پیشتر برایتان ارائه کردیم. پس با سمپاشی به موقع و دقیق رستوران، گوی رقابت را از دیگر رقبا به ربایید وجایی برای یک تجربه ناخوشایند قرار ندهید.

همانطور که درمطالب قبلی درمورد سوسک و ساس گفتیم، این حشرات به دنبال فضایی با رطوبت مناسب و کمی گرم هستند،  پس چه جایی بهتر از محیط آشپزخانه یک  رستوران. همه چیز مهیاست.

مراحل سمپاشی رستوران

  1. مرحله اول تماس با شرکت سمپاشی معتبر. ابتدا باید با شرکت سمپاشی تماس بگیرید و اطلاعات مربوط به خدمات آنها را دریافت کنید.
  2. مرحله دوم مشاوره می باشد. شرکت سمپاشی معتبر یک جلسه مشاوره رایگان برای صاحبان رستوران ترتیب می دهد تا نیازهای آنان را درک و راهنمایی لازم را ارائه دهد.
  3. مرحله سوم ارزیابی محیط است. تیمی از کارشناسان و متخصصان شرکت سمپاشی ممکن است به محل رستوران مراجعه کرده و محیط را به دقت ارزیابی کنند تا بتوانند بهترین روش‌های سمپاشی مناسب برای رستوران را معین نمایند.
  4. مرحله بعدی تعیین نوع و روش سمپاشی رستوران است. بر اساس ارزیابی مختصصان، نوع سم و نحوه سمپاشی رستوران و تعداد دفعات سمپاشی تعیین می‌شود.
  5. در مرحله پنجم برنامه‌ریزی زمانی انجام می شود. زمانبندی برای انجام سمپاشی رستوران باید به گونه‌ای باشد که  کمترین تداخل  با فعالیت‌های رستوران ایجاد گردد و رستوران هر چه زودتر به بازار پر رقابت بازگشت داشته باشد.
  6. در نهایت اجرای عملیات سمپاشی رستوران. تیمی متشکل از مختصصان سمپاشی به محل رستوران مراجعه کرده و بر اساس تعهدات قبلی و رعایت تمامی پروتوکل های بهداشتی، عملیات سمپاشی رستوران را انجام می‌دهند.
  7. تهیه گزارش و مشاوره پس از سمپاشی مرحله بعدی است. بعد از اتمام عملیات سمپاشی رستوران، تیم متخصص گزارشی را برای صاحبان رستوران تهیه کرده و جزئیات عملیات را بازخوانی می کنند.
  8. و درآخر آموزش تدابیر پیشگیرانه برای افراد شاغل در رستوران می باشد. آموزش روش های مناسب جهت حفظ بهداشت محیط و نظافت رستوران اهمیت بسزایی دارد که باید آموزش داده شود.

نمونه سمپاشی توسط شرکت معجزه

سمپاشی

هزینه سمپاشی رستوران

فاکتورهای مختلفی در محاسبه قیمت سمپاشی رستوران دخیل هستند که از جمله این فاکتورها می توانیم به موارد زیر اشاره نماییم.

  • متراژ و مساحت کل رستوران
  • میزان آلودگی سوسک و دیگر حشرات و آفات
  • تعداد نیروی متخصص مورد نیاز برای انجام عملیات سمپاشی رستوران
  • نوع و کیفیت سمی که برای عملیات سمپاشی توسط کارشناسان اعلام می شود.
  • روش مدنظر برای انجام سمپاشی
  • موقعیت مکانی و فاصله تا شرکت سمپاشی
  • و موارد دیگر

توجه داشته باشید که قبل از انجام عملیات سمپاشی رستوران، تمام مواد غذایی و کلیه ظروف رستوران باید جمع آوری و به یک مکان عاری از هر گونه آلودگی منتقل گردند.

حتما از سالم بودن تهویه رستوران اطمینان کامل داشته باشید، چراکه بعد از اتمام عملیات سمپاشی، تهویه مناسب بسیار حائز اهمیت می باشد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 3 میانگین: 3.7]

2 دیدگاه برای “سمپاشی رستوران – کافه و…

  1. حبیبی گفته:

    سلام حبیبی هستم
    با توجه به نیاز سمپاشی مکرر در رستوران ها، طی چند سال اخیر چندین مرتبه کار سمپاشی توسط شرکت شما برای ما انجام شده و هر دفعه از برخورد تیم شما، پشتیبانی بعد از سمپاشی، سموم مورد استفاده بسیار راضی بودم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس مستقیم با کارشناس