سمپاشی سوسک در منزل با 10 روش موثر

سمپاشی سوسک در منزل

این 10 روش خانگی و موثر را برای سمپاشی سوسک در منزل امتحان کنید !

سوسک های خانگی اغلب حتی پس از تمیز کردن یا شستن آشپزخانه ، سرویس بهداشتی ، حمام ، انباری و… باز هم می توانند تخم ریزی کنند، تکثیر شوند و دیده شوند. سوسک ها به خودی خود یک بیماری هستند و متاسفانه می توانند در هر محیطی شکوفا شده و انواع بیماری ها را گسترش دهند.

حتی در هنگام نوشتن و خواندن مطلبی درباره سوسک ممکن است احساس خارش به شما دست دهد ! بله ، این موجود ناخوشایند میتواند در دل شجاع ترین افراد نیز وحشت ایجاد کند ! اما نگران نباشد، لطفا کمی تحمل کنید و این مطلب را بخوانید

استفاده از خدمات سمپاشی برای از بین بردن سوسک ها یک راه کار مناسب است اما اگر دوست دارید تا با نحوه خلاص شدن از شر سوسک ها توسط خودتان و در منزل آشنا شوید می توانید این 10 روش را امتحان کنید

سوسک چیست ؟

سوسک ها به لحاظ ظاهری حشراتی هستند که دارای بدنی صاف با شاخک یا آنتن های بلند هستند و سریع حرکت می کنند. انواع مختلفی از سوسک ها وجود دارد، اما تنها تعداد کمی از آنها اغلب مردم را آزار می دهند و در واقع مبارزه با اینگونه از سوسک ها در دستور کار قرار گرفته است !

سوسک های بزرگ ( معروف به سوسک آمریکایی ، سوسک حمام و یا فاضلابی ) و سوسک ریز ( معروف به سوسک کابینتی یا آلمانی ) از گونه های شایع می باشند که در جاهای مختلف خانه ها و ساختمان ها یافت می شوند.

 تصویری از سوسک بزرگ و سوسک ریز [mojezee.com]

  • برای آشنایی بیشتر با سوسک های بزرگ ( معروف به سوسک آمریکایی ، سوسک حمام و یا فاضلابی ) ” این مطلب را نیز میتوانید بخوانید
  • برای آشنایی بیشتر با سوسک های ریز ( معروف به سوسک کابینتی یا آلمانی ) ” این مطلب ”  را نیز میتوانید بخوانید

سوسک ها گاهی اوقات می توانند مشکل ساز شوند زیرا باعث گسترش بیماری شده و اگر وارد غذا شوند می توانند افراد را بیمار کنند. نا گفته نماند سوسک ها با خوردن مواد فاسد به پاکسازی محیط هم کمک می کنند.

 

چگونه بفهمیم که آیا خانه شما سوسک دارد یا خیر ؟!

سوسک ها حشراتی مقاوم و بسیار سازگار با محیط های مختلف هستند و در انواع آب و هوا نیز زنده می مانند. بنابراین، هنگامی که سوسک ها به منطقه ای حمله کردند، تلاش برای خلاص شدن از شر آنها چالش برانگیز است. سوسک ها ممکن است از انواع غذاها تغذیه کرده و رشد کنند. و اغلب حشره‌ کش‌ های عادی برای از بین بردن سوسک ها به شکلی مؤثر بی‌ اثر هستند. اگر مایلید تا به سرعت از اینکه آیا در معرض هجوم سوسک ها هستید یا خیر متوجه شوید و جلوگیری کنید، به دنبال علائم زیر باشید :

5 راه برای شناسایی آلودگی سوسک در خانه

  1. کپسول تخم مرغی شکل : یکی از ساده ترین روش ها برای تشخیص وجود سوسک در خانه، جستجوی کپسولی تخم مرغی شکل است. تخم سوسک ها به شکل یک کپسول تخم مرغی از آنها به جا می ماند.
  2. فضولات سوسک : فضولات سوسک ها بافت مومی شکل و سیاه رنگ داشته که اندازه و طول آن متفاوت است و میتوان با دیدن این فضولات پی به وجود آنها برد.
  3. بوی غیرمعمول : هجوم سوسک به طور کلی با بوی نا مطبوعی مشخص می شود.
  4. پوست ریخته شده : یکی دیگر از نشانه های بارز آلودگی سوسک ها، ریزش پوست آنهاست. هنگامی که سوسک رشد می کند، هر روز 4 تا 5 بار پوست خود را می ریزد.
  5. آسیب : هجوم سوسک ممکن است با دیدن علائم غیر عادی مانند آسیب دیدن یا ناخک خوردن به غذاها، بسته بندی ها، مبلمان و… مرتبط باشد.

به قول یک ضرب المثل انگلیسی یک پنی پیشگیری کردن ارزش یک پوند درمان را دارد ! بنابراین با امتحان کردن این 10 روش ساده و ارزان قیمت برای سمپاشی سوسک در منزل سعی کنید سوسک ها را از خانه خود دور کنید !

10 روش موثر خانگی برای سمپاشی سوسک در منزل

  1. اسید بوریک
  2. پر از سطل زباله
  3. چریش
  4. مرکبات
  5. جوش شیرین و شکر
  6. زمین دیاتومه
  7. برگ بو
  8. روغن ضروری
  9. ماهی گربه ای
  10. سرکه

1. اسید بوریک

اسید بوریک ( بوریک اسید ) یکی از موثرترین روش های خانگی برای از بین بردن سوسک است. مقدار کمی از این پودر را در گوشه‌ ها و کف‌ زمین و محل هایی که فکر می کنید سوسک تردد میکند بریزید و سپس بگذارید بماند تا سوسک‌ ها با آن تماس پیدا کنند و بمیرند ! به خاطر داشته باشید زمانی که اسید بوریک مرطوب شود، بی تاثیر است.

سمپاشی سوسک در منزل با اسید بوریک

نکته ایمنی : اگر قصد دارید تا برای سمپاشی سوسک در منزل از اسید بوریک استفاده کنید، این روش را برای کودکان و حیوانات خانگی نسبتا ایمن بر شمرده اند اما به خاطر داشته باشید که این پودر خطرناک است و همیشه باید دور از دسترس کودکان و حیوانات خانگی نگهداری و استفاده شود.

2. سطل زباله

اگر عادت دارید تا در خانه اکثرا یک سطل زباله پر دارید که دیر به دیر تخلیه میشود، هیچ روشی برای سمپاشی سوسک در منزل به شما کمک نخواهد کرد ! این سطل خصوصا اگر درب آن باز باشد همواره اشکالاتی در خانه شما وجود خواهد داشت !

سطل زباله درب دار برای جلوگیری از سوسک

جهت اطمینان و حفظ بهداشت، از سطل زباله درب دار استفاده کنید. علاوه بر این، زباله ها را جدا سازی کرده و باید در زمان های معین دور ریخته شوند. اگر منشا سوسک در منزل شما سطل زباله باشد با این روش ساده به زودی شاهد کاهش سوسک ها خواهید بود !

3. چریش

چریش، یک گیاه همیشه سبز و با خواص درمانی زیادی که در بخش های مختلف خود مانند پوست، برگ، دانه، شاخه‌های جوان و گل‌های معطرش دارد اهمیت داشته و همواره جزء کی از درمان های خانگی و سنتی مادر بزرگ ها بوده است ! تجربه نشان داده که سال هاست، سوسک ها و سایر آفات با استفاده از چریش (Azadirachta indica) به عنوان یک درمان خانگی درمان شده اند. سوسک ها با روغن یا پودر چریش که شامل اجزای قدرتمندی است از بین می روند.

سمپاشی سوسک در منزل با گیاه چریش

برای استفاده از آن به عنوان روغن، مقدار کمی روغن چریش را با آب در یک بطری اسپری دار ترکیب کنید و آن را در مناطقی که این سوسک مشاهده شده است اسپری کنید. اگر از پودر چریش استفاده می کنید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که شب آن را در مناطق آلوده به سوسک بپاشید و دوباره صبح روز بعد این کار را تکرار کنید.

4. مرکبات

مرکبات برای ما یک خوراکی لذت بخش است، اما یک دفع کننده سوسک هم می باشد. به طور مثال یکی از موثرترین مرکبات برای فراری دادن سوسک ها لیمو و به ویژه بوی لیمو است و به سرعت سوسک ها را فراری می دهد ! برای استفاده از این روش هنگام تمیز کردن زمین یا سطوح در منزل، چند قطره روغن لیمو به آب اضافه کنید. این بو مورد توجه انسان قرار نمی گیرد، اما سوسک ها را دور می کند.

روغن لیمو برای دور کردن سوسک در منزل

این روش به صورت موقت و به عنوان یک روش مقرون به صرفه کاربرد دارد و استفاده از آن در خانه هایی که دارای حیوانات خانگی و بچه ها هستند کاملا بی خطر است. مرکبات سوسک ها را نمی کشد، فقط آنها را در پرسه زنی در منزل شما منصرف می کند.

5. جوش شیرین و شکر

جوش شیرین و شکر یکی از موثرترین روش ها برای سمپاشی سوسک در منزل است.

جوش شیرین و شکر برای سمپاشی سوسک در منزل

فقط باید مقدار مساوی جوش شیرین و شکر را با هم مخلوط کنید و مخلوط را در مناطقی که احتمال وجود سوسک وجود دارد بپاشید. شکر سوسک‌ها را جذب می‌کند و جوش‌ شیرین در هنگام مصرف آن‌ها را می‌کشد.

6. خاک دیاتومه

در مناطقی که سوسک ها یافت می شوند خاک دیاتومه ( Diatomaceous Earth ) بپاشید.

خاک دیاتومه برای سمپاشی سوسک در منزل

این ماده طبیعی حاوی ذرات میکروسکوپی تیز است که اسکلت بیرونی سوسک را دچار آسیب کرده و باعث کم آبی و در نهایت مرگ سوسک می شود.

7. برگ بو

برگ بو ( Laurus nobilis ) یک دافع طبیعی سوسک است. چند برگ بو را در مناطقی که احتمال ورود سوسک‌ ها وجود دارد مانند نزدیک درب و پنجره‌ها و … قرار دهید.

گیاه برگ بو برای دور کردن سوسک ها

8. روغن های گیاهی

برخی از روغن های گیاهی مانند روغن نعناع و روغن اکالیپتوس می توانند سوسک ها را دفع کنند. چند قطره از این روغن ها را با آب مخلوط کنید و در خانه خود جایی که سوسک دیده می شود اسپری کنید.

روغن های گیاهی برای از بین بردن سوسک ها

9. نعناع گربه ای ( سنبل الطیب، علف گربه )

نعناع یا در واقع گیاه گربه ای حاوی یک ماده شیمیایی طبیعی است که برای سوسک ها سمی است. این گیاه یکی از بهترین دافع سوسک ها در سراسر جهان است. می توانید گیاه نعناع گربه ای خشک شده را در اطراف مناطقی که سوسک ها مشاهده می شود بریزید و یا با این گیاه و آب یک چای درست کنید و آن را در مناطق مد نظر اسپری کنید.

نعناع گربه ای برای از بین بردن سوسک

10. سرکه

سرکه همچنین یک دافع طبیعی سوسک است که میتوانید برای سمپاشی سوسک در منزل از آن استفاده کنید. فقط کافیست تا مقدار مساوی آب و سرکه را مخلوط کرده و محلول را در مناطقی که سوسک در خانه شما دیده می شود اسپری کنید. بوی تند سرکه می تواند به سرعت سوسک ها را دفع کند.

سرکه برای سمپاشی سوسک در منزل

همه این روش ها مقرون به صرفه هستند و به راحتی می توانید برای سمپاشی سوسک در منزل از آنها استفاده کنید، اما در برخی مواقع ممکن است کاملاً مؤثر نباشند. برای خلاص شدن از شر سوسک برای همیشه، می توانید از خدمات سمپاشی سوسک در شرکت سمپاشی معجزه استفاده کنید.

ما به عنوان یک شرکت با سابقه در این زمینه می‌دانیم که چگونه بدون به خطر انداختن فرزندان، حیوانات خانگی و منزل شما را از شر سوسک ها خلاص کنیم. سمپاشی سوسک در منزل به شکل حرفه ای قطعا موثر تر و ایمن تر است. و البته طولانی تر و کمتر خسته کننده تر هم خواهد بود، اما می توانید با خیالی آسوده این کار را به ما سپرده و از نتایج آن لذت ببرید !

سفارش آنلاین خدمات سمپاشی سوسک در منزل توسط شرکت سمپاشی معجزه

📞 تلفن : 88690833 ( 021 )

📞 تلفن : 66688604 ( 021 )

📞 تلفن : 44765397 ( 021 )

📞 تلفن همراه : 7163007 ( 0912 )

شرکت سمپاشی معجزه | شماره ثبت: ( 599123 )

نتیجه گیری

ما در این مطلب به 10 روش موثر سمپاشی سوسک در منزل پرداختیم و البته در اینترنت و در وب سایت های مختلف انواع روش های دیگری نیز وجود دارد که می توانید از بین آنها چند تایی را انتخاب و امتحان کنید.

همچنین به خاطر داشته باشید صرفا این روش ها به تنهایی ممکن است برای مقابله و از بین بردن سوسک ها کافی نباشد و خصوصا در مواردی که آلودگی شدید باشد تنها یک اقدام نیمه تمام و موقتی به شمار رود. در این موارد ممکن است به طور موقت هجوم آفت را کاهش دهد، اما آفات دیر یا زود باز می گردند و آرامش شما را از بین می برند.

اگر نیاز به مشاوره دارید می توانید وضعیت منزل خود را با تماس با یک شرکت سمپاشی معتبر و متخصص شرح دهید تا در صورت نیاز از خدمات سمپاشی سوسک به شکل حرفه ای استفاده کنید و به طور دائم و موثر ریشه کنی سوسک را تجربه کنید. ممکن است فکر کنید قیمت سمپاشی منزل به شکل حرفه ای بالا باشد ( که البته این قیمت به عوامل مختلفی بستگی دارد ) اما بدون شک در دراز مدت باعث صرفه جویی در هزینه های شما خواهد شد.

سوالات متداول

1. بهترین روش سمپاشی سوسک در منزل چیست؟

بهترین روش طبیعی برای سمپاشی سوسک ها مخلوط بوراکس و شکر است.

قسمت های مساوی بوراکس و شکر را با هم ترکیب کنید و آن را در مناطقی که احتمال پرسه زدن سوسک ها وجود دارد قرار دهید. شکر آنها را جذب می کند، در حالی که بوراکس به عنوان یک سم کشنده عمل می کند.

2. چگونه می توانم از شر سوسک های خانه خلاص شوم؟

برای از بین بردن موثر سوسک ها در خانه، با تمیز و خشک نگه داشتن محیط شروع کنید. هر شکاف یا شکافی را ببندید، لوله هایی که نشتی دارند را تعمیر کنید و از مخلوط اسید بوریک و شکر به عنوان طعمه طبیعی استفاده کنید.

علاوه بر این، مطمئن شوید که مواد غذایی را در ظروف دربسته نگهداری کنید و به طور مرتب زباله ها را دور بریزید.

3. بهترین قاتل سوسک خانگی چیست؟

بهترین قاتل سوسک خانگی مخلوطی از جوش شیرین و شکر است. قسمت های مساوی را با هم ترکیب کنید و آن را در مناطقی که سوسک ها زیاد هستند قرار دهید.

شکر آنها را جذب می کند و جوش شیرین سیستم گوارش آنها را مختل می کند و به طور موثر آفات را از بین می برد.

4. آیا روش های خانگی برای سمپاشی سوسک موثر است؟

بله، برخی از چیزهایی که در خانه دارید می تواند به از بین بردن یا دور کردن سوسک ها کمک کند. از اسید بوریک، خاک دیاتومه، گیاه نعناع گربه ای، برگ بو، روغن های طبیعی یا پوست خیار استفاده کنید. اینها ممکن است کمی به شما کمک کند، اما برای یک مشکل بزرگ، بهتر است از یک متخصص کمک بگیرید.

خانه خود را تمیز نگه دارید، این ترفندها را امتحان کنید و در صورت نیاز از یک شرکت سمپاشی معتبر راهنمایی بخواهید.

5. چه چیزی سوسک ها را در شب دور نگه می دارد؟

پوست مرکبات یک عامل بازدارنده طبیعی برای سوسک ها در شب است. پوست مرکبات را در نزدیکی نقاط ورود احتمالی و مناطقی که احتمال پنهان شدن سوسک ها وجود دارد قرار دهید.

رایحه قوی آنها را دفع می کند و جذابیت خانه شما را برای این آفات شبانه کم می کند.

6. سوسک ها از چه می ترسند؟

سوسک ها به طور طبیعی از بوی برگ بو و خیار بیزار هستند. قرار دادن برگ بو یا برش های خیار در مناطقی که سوسک ها زیاد هستند می تواند به دور نگه داشتن آنها کمک کند.

علاوه بر این، بوی قوی روغن نعناع برای جلوگیری از سوسک ها شناخته شده است، بنابراین از اسپری روغن نعناع رقیق شده در اطراف خانه خود استفاده کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 4 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس مستقیم با کارشناس