سمپاشی ساس با گاز

سمپاشی ساس با گاز

اگر بخواهیم یکی از نزدیک ترین آفت ها به انسان را شناسایی کنیم ، ساس و خصوصا گونۀ ساس تختخوابی ( Bed Bugs ) در متهمین ردیف اول قرار خواهند گرفت ! بله ، این گونه از ساس ها در تختخواب ما پنهان می‌شوند و شب ها برای مکیدن خون ما به راه می‌افتند !

این حشرات کوچک حیله گر نه تنها آزار دهنده هستند ، بلکه می توانند مشکلات جدی برای سلامتی انسان نیز ایجاد کنند.

اگر به دنبال روشی برای خلاصی از شر این آفت هستید. یکی از تکنیک های از بین بردن آنها سمپاشی ساس با گاز است و ما در این مطلب از دانشنامه سمپاشی شرکت سمپاشی معجزه ، تمام آنچه را که باید در مورد ” سمپاشی ساس با گاز ” را بدانید به شما خواهیم گفت.

اگر در تهران هستید خواندن این مطلب با عنوان ” سمپاشی ساس در تهران ” نیز به شما پیشنهاد می شود

سمپاشی ساس با گاز چیست

سمپاشی با گاز چیست

گاز یک روش رایج برای کنترل ساس است، اما آیا استفاده از آن در اطراف انسان بی خطر است ؟ قبل از استفاده از گاز برای از بین بردن ساس باید به چند نکته توجه کرد.

در ابتدا ، مهم است تا مطمئن شوید که منطقه ای که قصد سمپاشی ساس با گاز را در آن دارید به خوبی تهویه می شود یا خیر. اگر فضا بسته باشد و گاز حاصل از سمپاشی در فضا جمع شود می تواند خطرناک باشد.

نکته دوم مربوط به نوع گازی است که برای سمپاشی ساس انتخاب می‌شود که این گاز میبایست به طور خاص برای از بین بردن ساس طراحی شده باشد. برخی از گاز ها در برابر ساس موثر نخواهد بود.

در نهایت، اگر گاز به درستی استفاده نشود ، می تواند برای انسان خطرناک باشد اما در صورت استفاده صحیح، گاز روشی مطمئن و موثر برای خلاص شدن از شر ساس است.

انواع سمپاشی ساس با گاز

1. سمپاشی ساس با گاز در محل

در این روش سمپاشی، با بستن درب و پنجره و منافذ خروجی منازل یا ساختمان ها  اقدام به سمپاشی با گاز می‌گردد، در نتیجۀ این اقدام گاز فضا را اشباع می کند و به اعماق کوچکترین نقاط و شکاف هایی که ساس ها دوست دارند پنهان شوند نفوذ می کند.

این امر مستلزم تخلیه محل در مدت سمپاشی است که معمولاً بسته به اندازه ، ساختار فضا و میزان آلودگی ساس از 18 تا 48 ساعت متغیر است.

2. سمپاشی ساس با گاز خارج در محل

در بعضی مواقع اقلامی مانند لباس ها ، تشک ، مبلمان و بعضا وسایل قیمتی دیگری به حدی دچار آلودگی هستند که نگهداری آنها در محل امکان پذیر نخواهد بود. در این حالت ممکن است این اقلام از محل آلوده به محلی دیگر منتقل و سمپاشی صورت پذیرد. در این صورت نیازی به دور انداختن آنها نیست و پس از سمپاشی می‌توانید مجددا از این اقلام استفاده کنید

لازم به ذکر این روش از سمپاشی که در خارج از ایران به روش کانتینری معروف است بیشتر مرسوم می باشد

مراحل سمپاشی ساس با گاز

  • مهر و موم کردن و آب بندی فضا
  • انتشار گاز تا حد مجاز
  • اتمام سمپاشی ، تهویه و بررسی فضا

مهر و موم کردن و آب بندی فضا

در این مرحله ، خروجی های هوا در فضای مورد نظر برای سمپاشی با دقت بررسی و بسته خواهد شد. در این مرحله ممکن است از طریق پوشش های برزنتی ، نوار چسب ، درزگیرهای پلاستکی و … نیز استفاده شود.

انتشار گاز تا حد مجاز

از آنجایی که گاز مورد استفاده در سمپاشی ساس بی بو و بی رنگ است، همراه با یک ترکیب شیمیایی مانند کلروپیکرین استفاده می شود. کلروپیکرین بویی قوی دارد و کندتر از گاز اصلی پخش می شود و مانند یک عامل هشدار دهنده عمل کرده که می‌تواند برای جلوگیری از ورود غیر مجاز و همچنین اطمینان از تهویه کامل بعد از سمپاشی ساس با گاز به عنوان یک اقدام ایمنی، موثر واقع گردد.

کپسول گاز برای سمپاشی ساس

اتمام سمپاشی ، تهویه و بررسی فضا

پس از اتمام عملیات سمپاشی، مهر و موم و آب بندی انجام شده باز خواهد شد. با این کار گاز به سرعت و البته به طور بی ضرر در هوای تازه پخش و خارج خواهد شد. در نهایت و قبل از ورود ساکنین به محل، با استفاده از تجهیزات تخصصی ، سلامت هوا سنجیده و از پاکی آن اطمینان حاصل خواهد شد.

سمپاشی ساس در خانه

بیشتر در چه مواردی به سمپاشی ساس با گاز نیاز است ؟

اگر چه ساس ها می توانند حرکت کنند و در منزل شما از محلی به محل دیگر رفته و شعبه ای جدید بزنند، اما به ندرت در کل منزل پخش و تکثیر می شوند. به طور مثال معمولا وسعت آلودگی و هجوم ساس ها به شدت موریانه ها نیست.

اما اینطور میتوانیم به این سوال پاسخ دهیم که سمپاشی ساس با گاز یک تکنیک موثر است که اغلب در آلودگی ها و موارد شدید استفاده می شود و در بسیاری از موارد، ممکن است این روش مانند یک راه حل افراطی به نظر برسد. با این حال، اغلب برای از بین بردن و ریشه کنی کامل ساس ها در برخی از موارد ضروری است.

مزایای سمپاشی ساس با گاز چیست

  • ساس ها معمولا در فضاهایی به نازکی یک کارت عابر بانک می‌توانند مخفی شوند، گاز به راحتی به فضاها و نقاط دور از دسترس مانند درزها و شکاف‌ های ریز در دیوار ها ، کمد ، تختخواب ، مبلمان ، مسیر سیم های برقکشی ، لوله‌ ها و …نفوذ می کند و 100٪ تضمین می کند که ساس ها در هر مرحله ای از زندگیشان که باشند را به طور کامل از بین ببرد.
  • تکنیک سمپاشی ساس با گاز را می توان برای آلودگی های متوسط ​​تا شدید که در آن ساس ها به اتاق ها و فضاهای متعدد سرایت کرده اند استفاده کرد.
  • گاز مورد استفاده برای سمپاشی ساس بر روی کارکرد وسایل الکترونیکی، مبلمان، پارچه و سایر وسایل منازل و محل کار شما مشکلی به وجود نخواهد آورد و ایمن است.
  • یکی دیگر از مزایای سمپاشی ساس با گاز این است که،  آماده سازی محل مورد نظر برای سمپاشی ساده تر است. به طور مثال نیازی به جابجایی یا خارج کردن وسایل از محل نخواهید داشت.

روش های جایگزین سمپاشی ساس با گاز

همیشه سمپاشی ساس با گاز ضروری نیست. گاهی اوقات استفاده از قرص های ساس ، حشره کش ها و اسپری های موجود در بازار برای از بین بردن ساس ها بدون نیاز به سمپاشی با گاز کافی است اما در آلودگی‌های شدید قطعا موثر واقع نخواهد شد.

در ادامه ما برخی از روش های جایگزین سمپاشی ساس با گاز را برایتان توضیح داده ایم  :

از بین بردن ساس با روش خانگی

مرحله 1 :  ابتدا باید محل پنهان شدن ساس ها را شناسایی کنید. همانطور که قبل تر به این موضوع اشاره کردیم ، ساس ها معمولا در درز ها و لا به لای در شکاف دیوارها، قرنیز ، مبلمان ، تشک ،  چین و چروک پرده ، چهارچوب تخت و … پنهان می شوند.

پیدا کردن ساس

مرحله 2 : هنگامی که مکان پنهان شدن آنها را پیدا کردید، آنها را جارو برقی بکشید و فوراً کیسه جارو برقی را در دور بریزید.

جاروبرقی کشیدن ساس تختخوابی

مرحله 3 : در این مرحله اقلام آلوده ای مانند تشک ، پرده ، ملافه ها و لباس ها و… را که محل پنهان شدن ساس ها بوده است را باید با آب داغ بشویید و روی حرارت زیاد خشک کنید.

شستن اقلام آلوده به ساس

مرحله 4 : در نهایت، باید منزل خود را با یک حشره کش سمپاشی کنید.

سمپاشی با اسپری ساس

از بین بردن ساس با استفاده از حرارت بالا

یکی دیگر از روش های از بین بردن ساس ها استفاده از حرارت است، ساس ها و تخم های آنها در دمای +50 درجه سانتیگراد کشته می شوند ، اما این روش می بایست توسط متخصصان این امر و با تجهیزات مورد نیاز انجام شود.

حرارت دهی به آرامی روی چین‌ و چروک های پرده ، تشک‌ ، درزهای مبلمان ، چهار چوب‌ها و گوشه‌ کنار و دیگر نقاطی که ساس ها ممکن است پنهان شده باشند ، اعمال میشود. با این وجود ، استفاده از گرما می تواند محدود باشد و فقط در هدف قرار دادن و استفاده در یک منطقه کوچک مفید باشد.

از بین بردن ساس با استفاده بنزین

یکی دیگر از روش های ابتکاری برای از بین بردن ساس ها بنزین است ! شما می توانید ساس ها را با بنزین از بین ببرید، اما انجام این کار ایده خوبی نیست. بنزین نه تنها بسیار قابل اشتعال است و بوی بدی دارد، بلکه می تواند اثرات منفی زیادی بر روی سلامتی شما مانند سرگیجه و آسیب به سیستم عصبی را به همراه داشته باشد.

به طور کلی سایر روش‌های ابتکاری ، حشره‌ کش‌ های موجود در بازار و روش های در دسترس عموم در مقایسه با سمپاشی ساس با گاز به اندازه کافی قوی نیستند و معمولا نمی توانند به طور کامل ساس ها را از بین ببرند.

 

همچنین برای آشنایی با دیگر روش‌های از بین بردن ساس خواندن این مطالب نیز به شما پیشنهاد میشود :

نتیجه گیری

یکی از بهترین راه‌ ها برای ریشه کنی ساس ها، سمپاشی ساس به وسیله گاز است که میتوان تا 100درصد میزان موثر بودن این تکنیک را تضمین کرد. اما این کار حتما میبایست توسط شرکت های متخصص و کارشناسان حرفه ای سمپاشی انجام شود.

همچنین با توجه به چرخه زندگی و تکثیر ساس دریافتیم که در همه موارد ممکن است نیاز به سمپاشی ساس با گاز وجود نداشته باشد، بنابراین پیشنهاد ما این است که قبل از انجام هر اقدامی با متخصصان این حوزه مشاوره کنید تا بهترین راه کار برای ریشه کنی ساس ها را به شما بدهند

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 18 میانگین: 4.8]

14 دیدگاه برای “سمپاشی ساس با گاز

  1. توکلی گفته:

    بهترین روش برای از بین بردن ساس،همین روش هستش
    بدون دردسر و نیاز به شستشو
    با یک مرحله برای همیشه از بین میره
    تنها شرکتی که با گاز استاندارد این کار رو انجام میده👌
    من که خیلی راضی بودم

  2. رسولی گفته:

    فقط کسی که درگیر این مشکل بوده میدونه چقدر از بین بردن این حشره سخته
    خواب شب رو از آدم میگیره.چندین بار برای جای نیش و خارش به دکتر مراجعه کرده بودیم.
    خداروشکر با سمپاشی شما این حشره از منزل ما دفع شد

  3. مبینا گفته:

    من بعد از مشاوره رایگان شما، روش سمپاشی با گاز رو انتخاب کردم چون فرمودین این روش هم خود ساس هم تخم ساس رو میکشه. و همینطور شد و منزلمون پاکسازی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس مستقیم با کارشناس