از بین بردن ساس با وایتکس

از بین بردن ساس با وایتکس

اگر به دنبال راه حلی برای از بین بردن ساس بدون استفاده از خدمات سمپاشی ساس هستید، ممکن است به سراغ مواد شیمیایی خانگی بروید. یکی از این مواد شیمیایی سفید کننده ( وایتکس ) است. این ماده به راحتی قابل تهیه است و معمولا در خانه ها یافت می‌شود. وایتکس به دلیل دارا بودن خواص ضدعفونی کننده شناخته شده است، اما آیا از بین بردن ساس با وایتکس ممکن است؟

تا انتهای این مطلب در دانشنامۀ ساس که توسط شرکت سمپاشی معجزه و به صورت اختصاصی تهیه شده است با ما همراه شوید تا هر آنچه که لازم است در این زمینه بدانید را به شما بگوئیم.

وایتکس چیست؟ یا کیست !؟

وایتکس در واقع نام یکی از برندهای قدیمی و سازندۀ آب ژاول یا هیپوکلریت سدیم است که در بین مردم عام به ” وایتکس ” یا ” سفید کننده ” معروف شده است. استفاده از وایتکس یک روش مرسوم برای سفید کردن، شستشو و از بین بردن باکتری در خانه تکانی و نظافت اماکن مختلف است. وایتکس زمانی که با آب ترکیب می‌شود ماده ای شیمیایی به نام اسید هیپوکلرو تولید می کند. این اسید می تواند پروتئین ها را تجزیه و آنها را تخریب کند.

وایتکس چیست

چرا مردم از وایتکس برای از بین بردن ساس استفاده می کنند

معمولا چند دلیل رایج وجود دارد که مردم برای از بین ساس به وایتکس روی می آورند :

  • وایتکس به راحتی در دسترس است : می توانید وایتکس را در اکثر سوپر مارکت و داروخانه ها پیدا کنید.
  • ارزان است : یک بطری بزرگ سفیدکننده معمولاً فقط چند هزار تومان قیمت دارد.
  • در تماس مستقیم اثر می کند : اگر بتوانید وایتکس را مستقیماً روی ساس ریخته یا بپاشید، می تواند باعث مرگ ساس شود.

 

واکنش ساس در صورت تماس با وایتکس چیست

زمانی که وایتکس مستقیماً با ساس یا تخم آنها تماس پیدا کند، لایه بیرونی پوسته آنها را اکسید می کند. همچنین بدن ساس پوره ( نوزاد یا بچه ساس ) و ساس بالغ را هم به دلیل قدرت هیپوکلریت سدیم، اکسید می کند. با این حال، به خاطر داشته باشید که وایتکس باید با ساس تماس مستقیم داشته باشد تا موثر باشد.

واکنس ساس در برابر وایتکس

ساس ها جذب وایتکس نمی شوند و به هر قیمتی از آن فرار خواهند کرد و همین موضوع کار را برای از بین ساس با وایتکس دشوار می کند

 

آیا از بین بردن ساس با وایتکس امکان پذیر است؟

برای پاسخ کوتاه به این سوال باید بگوئیم : بله ! اما همانطور که اشاره شد وایتکس باید مستقیماً با ساس برخورد داشته باشد تا باعث مرگ ساس شود. با این حال، حتی در صورتی که موفق شوید وایتکس را بر روی ساس ها ریخته یا بپاشید ممکن است قبل از جذب شدن، از بدن آنها زدوده و پاک شود که در این صورت، احتمالاً وایتکس در کشتن آنها بی اثر خواهد بود.

همچنین اگر استفاده از وایتکس بیش از حد و قوی باشد، ممکن است باعث شود تا ساس‌ ها بدون اینکه از بین بروند، به سایر مناطق خانه شما پراکنده شوند و در نهایت کار شما برای از بین بردن ساس ها دشوارتر خواهد شد.

ساس‌ها می‌توانند در انواع شکاف‌ها، تشک‌ ها، درزهای قرنیز، زیر فرش‌ و … پنهان شده و زندگی کنند. بنابراین توجه داشته باشید که استفاده از وایتکس در این نواحی ممکن است شما را در معرض افزایش خطر قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی قرار دهد و همچنین به پارچه ها آسیب برساند. حتی استفاده نادرست از وایتکس می تواند خطر آسیب بدنی را نیز افزایش دهد.

 

چرا نباید از وایتکس برای از بین بردن ساس استفاده کرد

در حالی که دسترسی به وایتکس و انواع دیگر سفیده کننده ها راحت است و ممکن است چند ساس را هم از بین ببرد، خطرات استفاده از آن بیشتر از مزایای آن خواهد بود. از آنجایی که وایتکس به نوعی یک سم است، در صورت استفاده نادرست می تواند برای پوست شما خورنده باشد.

خطرات وایتکس برای سلامتی

علائم رایج قرار گرفتن در معرض وایتکس شامل تحریک چشم ها، دهان، گلو، پوست و سیستم تنفسی است. خطرات جدی‌ تر شامل تاری دید و اسپاسم برونش است ( وضعیتی که شامل سفت شدن ریه‌ها و راه‌های هوایی است ) همچنین وایتکس و به طور کلی سفید کننده های اسیدی و شیمیایی می توانند تاثیرات شدیدتری هم بر روی ریه ها، معده و روده حیوانات خانگی شما نیز داشته باشند.

مشکلات وایتکس برای از بین بردن ساس

  • بوی تند: وایتکس بوی تند و غیر قابل انکاری دارد که پس از استفاده مدتی هم باقی می ماند.
  • بدون تماس مستقیم بی اثر است: اگر نتوانید وایتکس را مستقیماً روی ساس ریخته یا بپاشید، بعید است که کاری انجام دهد.
  • وایتکس پارچه های رنگ شده را تغییر می دهد: اگر از وایتکس روی ملحفه، تشک ها یا پارچه های دیگری بخواهید استفاده کنید، به راحتی آنها رنگ آنها را تغییر می دهد.
  • بی تاثیر بر روی تخم ساس های پنهان: ساس ها تخم های خود را در عمق شکاف تشک و… می گذارند. اگر وایتکس به این تخم ها نرسد، در واقع شما شانسی برای از بین رفتن آنها نخواهید داشت.
  • وایتکس هجوم ساس را از بین نمی برد: در حالی که وایتکس ممکن است چند ساس را از بین ببرد، اما کل آلودگی و هجوم آنها را هرگز از بین نخواهد برد.

به طور کلی، استفاده از وایتکس برای از بین بردن ساس فرآیند پیچیده ای است که نتیجه کمی را به همراه دارد

 

نحوه استفاده از وایتکس برای از بین بردن ساس

تنها استفاده موثر از وایتکس بر روی ساس، استفاده از آن در حین شستشوی لباس ها و ملحفه های سفید و با درجه حرارت بالا است. با این حال آب یا بخار داغ هم به تنهایی ساس را بدون نیاز به مواد شیمیایی اضافی مانند وایتکس از بین می برد.

 

کدام وایتکس برای از بین بردن ساس بهترین است ؟

راستش خیلی مهم نیست که چه برندی از سفید کننده ها را انتخاب می کنید. آنچه مهم است این است که سفیده کننده یا وایتکسی را انتخاب کنید که حاوی حداقل 5.25 درصد هیپوکلریت سدیم باشد. این مقدار حداقل میزان مورد نیاز برای از بین بردن ساس است.

 

جایگزین وایتکس برای از بین بردن ساس چیست ؟

روش های جایگزین ایمن تر و هوشمندانه تری نیز برای از بین بردن ساس وجود دارد که ما قبلا و به طور مفصل در دانشنامه شرکت سمپاشی معجزه ( در بخش ساس ) به آنها پرداخته ایم.

 

سمپاشی ساس بهترین جایگزین وایتکس !

اگر همه روش‌های بالا را امتحان کردید و ناکام ماندید و یا ساس ها بازگشته اند و یا با هجوم و میزان آلودگی زیادی از حشرۀ ساس مواجه هستید، سمپاشی راهکار نهایی و قدم آخر شماست. سمپاشی ساس به صورت تخصصی تنها راه حل اصولی برای خلاصی از شر ساس میباشد.

سمپاشی به جای استفاده از وایتکس مزایای زیادی را برای شما به همراه خواهد داشت که برخی از آنها در ذیل آمده است :

  • سرعت بالا: سمپاشی توسط متخصصان در مدت زمان کوتاهی انجام می‌شود.
  • عدم نیاز به جابجایی وسایل: برخلاف روش‌های خانگی، نیازی به جابجایی وسایل منزل شما نیست.
  • مشاوره تخصصی: متخصصان سمپاشی می‌توانند راهکارهای مناسبی را پیشگیری از بازگشت ساس ها به شما ارائه دهند.

سمپاشی بهترین جایگزین وایتکس برای از بین بردن ساس

شرکت‌های سمپاشی و سمپاشگران مجرب با شناسایی نوع آفت و موقعیت شما، با استفاده از سموم مورد تائید و موثر با تجهیزات مخصوص سمپاشی میتوانند در عرض چند ساعت و به صورت تضمینی اقدام به رشه کنی ساس کنند.

همچنین بخوانید : شرکت سمپاشی ساس در تهران

سمپاشی ساس توسط شرکت‌ها و سمپاشگران حرفه‌ای معمولا با استفاده از سموم مایع و یا سمپاشی با گاز انجام خواهد شد. در روش سمپاشی مایع، سموم به قدری قوی هستند که یک بار اسپری کردن آنها هر حشره ای را که حتی تا هفته ها با مناطق سمپاشی شده تماس داشته باشد از بین خواهد برد.

همچنین در روش سمپاشی ساس با گاز به علت نفوذ گاز به تمامی نقاط پنهان و دوز از چشم ( درزها ، سوراخ ها و… ) تمامی ساس و حتی تخم آنها را نیز نابود خواهد کرد.

در نهایت:

سمپاشی توسط متخصصان، روشی امن، موثر و دائمی برای از بین بردن ساس است و مزایای بسیاری نسبت به استفاده از وایتکس دارد.

 

 

نتیجه‌گیری

استفاده از وایتکس به صورت مستقیم بر روی ساس ها میتواند آنها را از بین ببرد، اما ساس های پنهان شده و تخم هایشان را از بین نمی برد. ساس‌ ها در مخفی شدن در شکاف‌ها، تشک‌ ، دیوار ، کف، مبلمان و…  بسیار حرفه ای هستند. اگر به دنبال روش های خانگی برای از بین بردن ساس هستید جایگزین های طبیعی بهتری از وایتکس نیز وجود دارد.

اگرچه از بین بردن ساس با وایتکس امکان پذیر است، اما استفاده صحیح و ایمن از آن مشکلات متعددی را به همراه دارد. همچنین وایتکس برای سلامتی شما مضر است و می تواند به وسایل شما نیز آسیب برساند. برای از بین بردن و ریشه کنی قطعی ساس‌، توصیه می‌کنم از خدمات سمپاشی ساس به صورت تخصصی استفاده کنید.

به یاد داشته باشید، از بین بردن ساس با تمیز و مرتب کردن فضا شما شروع می شود. بنابراین ابتدا فضا را کاملا جمع و جور و جاروبرقی بکشید و برای سمپاشی از یک شرکت سمپاشی معتبر کمک بگیرید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 7 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس مستقیم با کارشناس