سوسک کابینت و 10 حقیقت کلیدی

سوسک کابینت ( سوسک آلمانی ) زمانی آفت شماره 1 در ساختمان های مسکونی و تجاری بود. این امر با ظهور طعمه‌های سوسک کُش تغییر کرد و منجر به یکی از موفقیت‌های بزرگ در زمینه کنترل آفات شد. سوسک ها تقریباً به یک آفت ردیف دوم تبدیل شدند و برای بیش از یک دهه این گونه باقی ماندند.

اما آیا توجه کرده اید؟ آنها دوباره برگشتند! وقت آن رسیده است که کارشناسان سمپاشی و کنترل آفات برخی از جنبه های حیاتی زیست شناسی و عادات سوسک کابینت را که می تواند آن را به یکی از آفات چالش برانگیز ما تبدیل کند، مرور کنند. در این مطلب از شرکت سمپاشی معجزه ما به 10 حقیقت کلیدی در این باره خواهیم پرداخت.

 

سوسک کابینت و تولید مثل افسار گسیخته !

سوسک های کابینتی سرعت تولید مثل فوق العاده ای دارند. یک سوسک ماده و فرزندانش از نظر تئوری می توانند صدها هزار سوسک را فقط در یک سال تولید کنند! برای جلوگیری از افزایش جمعیت، یا باید خدمات به اندازه کافی مکرر باشد تا جلوتر از منحنی رشد باقی بماند، یا روش مبارزه با این سوسک که شامل روش‌های طبیعی و خانگی، طعمه‌ گذاری، اسپری‌های حشره کش و در نهایت سمپاشی سوسک است باید از یک مرحله اجرا تا سرویس بعدی مؤثر باقی بمانند.

سوسک کابینت عاشق واقعی گرما و رطوبت !

سوسک های کابینتی عاشق گرما و رطوبت هستند. این سوسک ها دمای 29 تا 35 درجه سانتیگراد با رطوبت 90 تا 95 درصد را ترجیح می دهند (اگرچه در دماها و رطوبت های معمولی اتاق نیز به خوبی عمل می کنند) در یک اتاق، این سوسک ها در جایی متمرکز می شوند که دما یا رطوبت در بالاترین حد باشد، مانند بالای یخچال ها و سایر تجهیزات تولید گرما، زیر سینک و اطراف لوله های آب (لوله های آب گرم گرما را تامین می کنند، لوله های آب سرد آب را از چگالش تامین می کنند. )

سوسک کابینت در اطراف یخچال

زندگی پنهانی و پر جمعیت سوسک های کابینتی

سوسک های کابینتی بیشتر عمر خود پنهانی زندگی می کنند. به ازای هر سوسکی که در روز مشاهده می شود، صدها سوسک را می توان در فضای خالی دیوار و سقف، پشت کابینت، داخل لوازم خانگی و موارد مشابه یافت. مکان مورد علاقه یک سوسک کابینتی در داخل شکاف باریکی است که آنتن های خود را به بیرون بیاورد. مکان‌های «اصلی» عبارتند از شکاف‌های بین کابینت‌ها و دیوارها، زیر سینک آشپزخانه، و فضای بین گوشه‌های در و دیوارها.

سوسک کابینت در زیر سینک ظرفشویی

سوسک هایی که با هم جمع میشوند

سوسک های کابینتی ( سوسک آلمانی ) با هم جمع می شوند و از سوی دیگر، تجمع سوسک‌های کابینتی می‌تواند به کنترل آنها کمک کند. لکه‌های قهوه‌ای به جا مانده از این سوسک‌ها، محل تجمع را مشخص می‌کند، از لکه بینی به عنوان یک نقشه راه برای خود میتوانید استفاده کنید.

سوسک های کابینتی محافظانی متعهد !

سوسک های کابینتی از کیسه های تخم خود محافظت می کنند. سوسک ماده کابینتی تا یک ماه تخم خود را حمل می کند و درست قبل از بیرون آمدن بچه سوسک ها آن را رها می کند. سوسک کابینتی ماده در حالی که در حال حمل تخم است، فعالیت کمتری دارد و تمایل دارد در شکاف ها و شکاف ها و حفره های محافظت شده پنهان بماند.

هسته ای نفوذ ناپذیر !

کپسول های تخم سوسک کابینتی نسبت به حشره کش ها حساس نیستند. بیشتر حشره‌کش‌ها حتی اگر مستقیماً روی آن استفاده شوند، توانایی نفوذ به داخل کپسول تخم‌ را ندارند. این دلیل دیگری برای برنامه ریزی درمان های بعدی در آلودگی های شدید است.

گسترش برنامه ریزی شده !

سوسک های کابینت به طور منظم در مناطق جدید پراکنده می شوند. پوره‌های بزرگ‌تر به احتمال زیاد پراکنده می‌شوند و پس از آن نرهای بالغ و سپس ماده‌های بالغ بدون تخم‌گذاری قرار می‌گیرند. پوره های کوچک کمتر تحرک دارند. در طول شیوع سوسک‌های کابینت، تکنسین‌ها باید جستجوی خود را برای یافتن سوسک‌ها در اتاق‌های مجاور، حتی در مکان‌هایی که معمولاً با سوسک‌های کابینت آلوده نیستند، گسترش دهند.

شناسایی و دوری از سموم

سوسک های کابینتی بسیاری از حشره کش ها را شناسایی کرده و از آنها اجتناب می کنند. بیشتر اسپری‌های حشره‌کش کم و بیش دافع هستند. حتماً شکاف ها و حفره های عمیق باید سمپاشی شود. اگر پناهگاهی برای فرار وجود نداشته باشد، سوسک‌ها مجبور می‌شوند تا با باقی مانده‌های حشره‌کش حتی اگر آن باقیمانده‌ها دافع باشند برخورد کنند.

مقاوم در برابر حشره کش

سوسک های کابینت می توانند در برابر حشره کش ها مقاومت کنند. هنگامی که این حشرات در معرض یک حشره کش قرار می گیرند، ممکن است زنده بمانند تا “مقاومت” خود را به فرزندان خود منتقل کنند. این مقاومت ممکن است فیزیولوژیکی یا رفتاری باشد، در نهایت، این حشره را نمی‌توان با یک حشره‌کش های خانگی کنترل کرد، برای جلوگیری از شکست، حشره کش ها را به صورت دوره ای تغییر دهید یا از ترکیبی از حشره کش ها را استفاده کنید.

توانایی تغییر رفتار در سوسک کابینت !

سوسک های کابینت می توانند رفتار طبیعی خود را تغییر دهند. ممکن است در اتاق نشیمن منزل خود سوسک کابینتی پیدا کنید، اما در آشپزخانه نه.

 

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس مستقیم با کارشناس